سفارش تبلیغ
تبلیغات در پارسی بلاگ
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

براى پاسبانى بس بود مدت زندگانى . [نهج البلاغه]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  انداختیم - مشق ِ معنوی - اصول تربیت فرزند 11 - باورنکردنی - راهپیمایی - لیست ِ جهیزیه - 
همه نظریه های فقه حکومتی در یک نمودار + یکشنبه 92 بهمن 6 - 11:2 صبح

همه نظریه‌ها؟!
یعنی همه‌ی همه؟!

نمی‌دانم
یعنی نمی‌شود که قطعی گفت
ولی هر چه منبع در اختیار بود بررسی کردم
منابع دم دست البته
بیشتر هم معلوم است که اینترنت کمک کرده
مسأله‌ای به روز است
و کتاب و نشریه این‌قدر نیست بشود کاوید
بیشتر خبر و مقاله و مصاحبه و گزارش از سخنرانی‌ها
چیزهایی که در سایت‌های اینترنتی یافت می‌شود
سعی کردم اما کامل باشد
بذل جُهد به نظرم نمودم
اگر کمبودی دارد که قابل جبران می‌نُماید
دوستان اطلاع دهند تا اضافه شود

نسخه کامل را این‌جا ببینید

موضوع فقه حکومتی را در دست مطالعه داشتیم
با پاره‌ای رفقا
کار به بررسی آراء کشید
برای مطالعه خودمان جمع نمودم
حالا باشد برای همه
بلکه استفاده داشته باشد و به کار پژوهشگری بیاید
و در تلاش دیگران سهمی برای ما باشد

موضوع بسیار پردغدغه‌ای‌ست این فقه حکومتی
آراء آن هم پایین و بالا زیاد دارد

خدایا به این بندگان ضعیفت مرحمتی بفرما
و ظرفیت دستیابی به علم فقه حکومتی را ارتقاء بخش در جامعه متخصصین
بلکه سامان‌یابی نظام مقدس جمهوری اسلامی شتاب یابد!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: سند 19 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  انداختیم - مشق ِ معنوی - اصول تربیت فرزند 11 - باورنکردنی - راهپیمایی - لیست ِ جهیزیه - 
نرم افزار انتخاب نام فرزند بر اساس طالع بینی ابجدی + شنبه 92 آذر 2 - 2:45 عصر

مدتی‌ست بیشتر شده
حوادث سیاسی اخیر هم بی‌تأثیر نبوده
آن‌چه از جن و جن‌گیری در حاشیه دولت بر سر زبان‌ها افتاد مدتی
به سراغ طالع رفتن و جستجوی طلسمات کردن

چند کلمه از طلسم که در اینجا نوشتم
حجم ارجاعات از این بابت
بررسی جستجوهای گوگل و جستجوگرهای دیگر
نگران‌کننده
انگار موجی به سمت این مزاحمات شکل گرفته
مزاحمات ِ عقل و اندیشه و زندگی روشن و صاف آدم‌ها

به هند بنگریم
و کشورهای پُرطلسم‌باور
خِردورزی و دین‌داری و توحید ضعیف‌تر و کم‌اقبال‌تر
حتی فرهنگ اجتماعی و آداب پسندیده نیز ناپدید می‌شود از جامعه
حیات‌شان کثیف می‌شود و آلوده
وقتی این موضوعات ِ ذهن‌درگیرکن سرتیتر زندگی مردم قرار می‌گیرد انگار
چه کنیم؟!

مشغول مطالعه
اندکی
تا بدانم چی به چیست و کجا به کجا
طالع‌بینی‌شان توجهم جلب کرد
این‌که سعد و نحس زندگی انسان‌ها را
به نام‌شان می‌سنجند در ترکیب با نام مادرشان
این را چه رازی است؟!
اصلاً چه ارتباطی است بین نام
که امری جعلی و اعتباری است با حقیقت سرنوشت بشری؟!

در طالع‌بینی چینی حداقل سال تولد را مبنا قرار داده‌اند
و غربی‌ها نیز از ماه تولد مایه می‌گذارند
که باورپذیرتر است، اما...
نام‌گذاری را چه ارتباط با طالع می‌توان داد؟!
کدام نام؟
بعضی نام شناسنامه را ملاک می‌دانند
بعضی نامی که در گوش فرزند هنگام تولد گفته شده
پاره‌ای همزاد جنّی را مراد طالع‌بینی می‌انگارند
گروهی نیز به حقایقی در عوالم علیا باز می‌گردانند!
شاید این نیز از آورده‌های خرداد و مرداد باشد
همان هاروت و ماروت معروف
که در قرآن نیز نام‌شان ذکر شده (بقره:102)

اما رمّال‌های کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای خودمان
همین طالع ابجدی را انگار دم دست دارند
و با نام مادر و نام شخص کارشان را صورت می‌دهند
چه کنیم؟!

جرقّه‌ای به ذهنم زد
اگر کار به این سادگی است
تعطیل دکّان طالع‌بینی هم آسان
چه می‌شود اگر مردمان نام را بر مبنای طالع خوب و نیک برگزینند
آنان‌که به خیال ِ طالع سعد و نحس روزگار می‌گذرانند؟!

دو کتاب در این زمینه مطالعه کردم
ملامحمدمهدی دامغانی در صفحه 8 «دعاء مستجاب»
و عبدالکریم مدرسی در صفحه 54 «کشف‌الهدایة و مفتاح‌الولایة»
بدین موضوع پرداخته
همین دو را مبنا قرار دادم و نرم‌افزاری نوشتم

نسخه جدید مبتنی بر سکوی اندروید است
بر خلاف نسخه قبلی
که روی ویندوز کار می‌کرد

البته این نرم‌افزار طالع کسی را بدو نمی‌نمایاند
اصلاً برای طالع‌‌یابی ساخته نشده
طالع‌های نحس و ممتزج را هم حذف کرده
فقط سه نوع طالع سعد را؛ اعظم و اکبر و اصغر
با شش کوکب‌شان
مبنای محاسبه قرار داده

آقایان علمای قدیم
در کنار ابجد کبیر یک ابجد صغیر ساخته بودند
که همنهشت هستند با هم به پیمانه 12
که چه بشود؟
که بسیار راحت و ذهنی بتوانند طالع محاسبه کنند

از مقایسه ابجد کبیر و صغیر
دریافتم که اصلاً وضع ابجد صغیر برای طالع‌بینی بوده
آمده‌اند باقی‌مانده‌های تقسیم بر 12 را درآورده‌اند
از ابجد کبیر
زیرا همنهشتی جمع‌پذیر است
و مجموع باقی‌مانده‌های تقسیم ابجد حروف یک واژه بر 12
با باقی‌مانده تقسیم ابجد آن واژه بر 12
برابر است و یکی

و کاربرد تقسیم بر 12 فقط همین طالع است ظاهراً
که 12 برج را مبنا قرار می‌دهد
و به 7 کوکب متصل می‌کند
و خواصی را برای هر کدام در نظر می‌گیرد
کوکب‌ها هم، آن سیّاراتی که بر مِنطقة‌البروج سیر می‌کنند

نرم‌افزار اندرویدی را می‌توانید از این نشانی دانلود نمایید
و اگر وسواس طالع‌بینی دارید
در انتخاب نام فرزند از آن یاری بگیرید
اگر همه نام‌ها بر طالع سعد بنیان نهاده شود
آیا دکّان کلاّشان و بی‌فایده‌سخن‌گویان کم‌مشتری نخواهد شد؟!
این زحمت حقیر را «ضِدّ طالع» حساب فرمایید :)


***** دانلود نسخه اندرویدی  ********************************

1. این نسخه تقریباً روی همه گوشی‌های موبایل اندرویدی کار می‌کند
2. بالغ بر شش هزار اسم دختر و پسر در خود دارد
3. اسامی پُرکاربرد را در ابتدا نمایش می‌دهد

لینک دانلود نسخه اندرویدی (موبایل)

(بلافاصله پس از پرداخت، لینک دانلود نرم‌افزار به صورت خودکار در اختیار شما قرار می‌گیرد)

***** دانلود نسخه ویندوزی  ********************************
1. این نسخه از نرم‌افزار روی ویندوز کار می‌کند، یعنی بیشتر لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی
2. تقریباً تمام ویژگی‌های نسخه اندروید را دارد و از همان بانک اسامی استفاده می‌نماید
3. به توضیحات پایین صفحه دقت کنید، برای فارسی کردن زبان محلی ویندوز!

لینک دانلود نسخه ویندوزی (غیر موبایل)
(بلافاصله پس از پرداخت، لینک دانلود نرم‌افزار به صورت خودکار در اختیار شما قرار می‌گیرد)

********************************************************



...
[دانلود فیلم]

...
[دانلود فیلم]

توضیح1: در بحث حروف اختصاصی فارسی
اختلافی جریان دارد
که نرم‌افزار برای ملاحظه هر دو مبنا کاستومایز شده
این‌که چهار حرف پ ژ گ چ حذف شوند
یا به حروف معادل خود در عربی تبدیل گردند
تا ابجد آن‌ها قابل محاسبه باشد.

توضیح2: اگر از ویندوز استفاده می‌کنید
و سیستم عامل شما امکان اجرای نرم‌افزار را نداشت
فایل msvbvm60.dll را دانلود کنید و در کنار برنامه اجرایی قرار دهید
و یا بسته کمکی vbrun60sp6.exe را دانلود و نصب فرمایید.

توضیح3: روشن است که سیستم عامل شما
باید کاراکترست فارسی را داشته باشد
و از زبان فارسی پشتیبانی نماید
تا بتوانید فارسی بنویسید و فارسی بخوانید
که این نرم‌افزار فارسی است.

توضیح4: به دلیل این‌که این نرم‌افزار یونی‌کد نیست
بایستی پیش‌فرض زبان ویندوز برای non-Unicode programs
فارسی باشد.
یعنی باید زبان محلی ویندوز را فارسی قرار دهید
برای انجام این تنظیم از راهنمای ارائه شده در یکی از نشانی‌های + یا + یا + یا + استفاده فرمایید.

سایر نرم‌افزارها را می‌توانید در نشانی http://idpay.ir/movashah/file ملاحظه فرمایید.


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  انداختیم - مشق ِ معنوی - اصول تربیت فرزند 11 - باورنکردنی - راهپیمایی - لیست ِ جهیزیه - 
فایل اکسل نام های ایرانی + دوشنبه 92 آبان 27 - 6:17 عصر

بالغ بر شش هزار نام است
تقریباً نصف برای پسران و نصف دختران
که با علامتی مشخص شده

آمده‌اند در اینترنت
عده‌ای
فهرست اسامی ایرانی درست کرده
سایت‌ها ساخته
اسامی عربی و اصیل را حذف کرده‌اند
ندیده گرفته‌اند انگار
گویا «ایرانی» که می‌گویند فقط «هخامنشیان» در نظرشان می‌آید!
بی‌توجه به این‌که هر تمدنی پیشرفت دارد
تاریخ دارد
رشد و بالندگی دارد
تاریخ در جریان و حرکت است
چطور می‌شود این همه اسم را «غیرایرانی»‌ تصور کرد
مهدی و علی و محمد و احمد و رضا و ...
این‌همه اسم که ایرانی‌ها قرن‌هاست برای فرزندان خود برمی‌گزینند؟!
ارتجاع نیست این‌که قرون متمادی ِ تمدن ایرانی را حذف کنیم
و یک‌هو برویم به دو هزار سال پیش
و اسم‌های غیرعادی پیشنهاد دهیم که حتی خواندنش نیز برای امروزیان دشوار است؟!

من اما چیزی نکاستم
در اینترنت جستم و هر چه بانک اطلاعات اسامی فرزندان یافتم
سه چهارتایی می‌شد
ترکیب کردم و یکسان‌سازی نمودم
سپس بر اساس بانک اطلاعات ثبت احوال کشور
پرکاربردترین اسم‌ها را برگزیدم
حدود 200 اسم شد
یک‌بار هم خود تمام نام‌ها را خواندم
از الف تا یاء
هر چه به نظرم معمولی آمد و قابل استفاده تگ «معمولی» به آن زدم
و باقی را «بسیار نادر» یافتم و وانهادم
همه در یک فایل اکسل
در این نشانی (http://movashah.id.ir/o/FirstNames.rar)

حلال کسانی که می‌خواهند نرم‌افزار نام‌گذاری کودک بنویسند!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  انداختیم - مشق ِ معنوی - اصول تربیت فرزند 11 - باورنکردنی - راهپیمایی - لیست ِ جهیزیه - 
نرم افزار استخراج اطلاعات از صفحات وب + جمعه 92 آبان 24 - 5:46 عصر

برای من که زیاد پیش آمده است
برای دیگران نمی‌دانم
بارها شده در سایت‌ها
یا نرم‌افزارهای تحت وب
دنبال مقاله یا مطلبی می‌گردی
صدها صفحه مطلب ذخیره می‌کنی
اما هزاران تگ و فرمت و تصویر
پیرامون متن مورد نظرت را گرفته است
چه باید کرد؟!

معمولاً چند خط کد می‌نوشتم
اول و آخر مطلبی را که می‌خواستم برمی‌گزیدم
فرمتی که منحصر به فرد باشد
و تکراری
باقی کار را نرم‌افزار انجام می‌داد
بسیار ساده و سریع
تمام فایل‌ها را می‌گشود
دنبال فرمت‌های داده شده می‌گشت
آن‌ها را که می‌یافت
درون‌شان هر چه مطلب بود بیرون می‌کشید و جداگانه ذخیره می‌کرد
شاید هزاران صفحه مطلب را با این روش تا به حال استخراج کرده‌ام
هر بار به یک دلیلی
و به یک نیازی
اما این‌بار...

با خود گفتم چرا یک ابزار کوچک و ساده نباشد
این کار را برای همیشه به انجام رساند
چرا مجبور باشم برای هر کنکاشی
یک بار کد بنویسم؟!

این شد که نوشتم
نرم‌افزاری که در این نشانی قرار دارد (http://movashah.id.ir/o/Extractor.zip)
فرمت اول را می‌دهید
فرمت آخر مطلب را هم
نشانی شاخه‌‌ای که فایل‌ها در آن قرار دارند
پسوند فایل‌های مورد نظر
تا از سایر فایل‌ها صرف‌نظر نماید
اگر مایل بودید صفحات مختلف به هم نچسبند
گزینه مربوطه را تیک بزنید و فعال کنید
که فایل‌های متعدد ساخته شود
در آخر هم...

سایت‌هایی که مقالات و اخبار ارائه می‌نمایند
مهم‌‌ترین هدف برای استفاده شخصی از این ابزار هستند
حتی وبلاگ‌ها و خصوصاً آرشیوهای وبلاگ
برای کاربردهای مفید البته.

توضیح1: اگر سیستم عامل شما امکان اجرای آن را نداشت
فایل
msvbvm60.dll را دانلود کنید و در کنار برنامه اجرایی قرار دهید
و یا بسته کمکی
vbrun60sp6.exe را دانلود و نصب فرمایید.

توضیح2: این نرم‌افزار به صورت خودکار با باز کردن نخستین فایل
کاراکترست آن را شناسایی کرده (utf-8 یا ascii یا unicode)
و فایل خروجی را متناسب با همان می‌سازد.


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  انداختیم - مشق ِ معنوی - اصول تربیت فرزند 11 - باورنکردنی - راهپیمایی - لیست ِ جهیزیه - 
کارکردهای نهاد مرجعیّت + شنبه 92 مهر 13 - 8:3 عصر

چند روز پیش تنظیم شد
طرحی برای نهادی
که با این مقدمه آغاز می‌شود:
«مرجعیّتِ فقهی نهادی دیرپاست. استمرار تاریخی این نهاد اجتماعی و محل رجوع بودن و رهبری دینی جامعه شیعی سبب شده است کارویژه‌های نهاد مرجعیّت استقرار یافته و نهادینه شود و روش‌های تعامل آن با آحاد جامعه و تأثیرگذاری آن بر بدنه اجتماع به استحکام و ثبات قابل توجهی برسد.
آن‏چه نهاد مرجعیّت در طول قرون متمادی در اداره جامعه بر عهده گرفته است، شاید در فهرستی این چنینی قابل گردآوری باشد.»

و سپس توجه شده به فعالیت‌های انجام شده توسط فقها
در قرون متمادی
و فهرست ذیل به دست آمده:

این فهرست را بر شبکه می‌نهم
تا دوستان طلبه و آگاه
اگر ماعدای آن
چیزی در نظرشان هست
اطلاع دهند
تشکر!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: سند 19 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  انداختیم - مشق ِ معنوی - اصول تربیت فرزند 11 - باورنکردنی - راهپیمایی - لیست ِ جهیزیه - 
فلوچارت خورش سبزی + چهارشنبه 92 شهریور 13 - 7:15 عصر

برای اولین بار
چرا؟!
چون معمولاً غذاهای روتین را می‌شود به سادگی خرید
با هزینه‌ای نه‌چندان بالا
قیمه درست کرده بودم
و بسیاری از غذاهای دیگر
کوکوها
کتلت‌ها
شامی‌ها
پلوهای ترکیبی؛ لوبیاپلو، باقالی‌پلو و...
ماکارونی
و حتی غذاهای پخت‌سریع (فست‌فودها)
اما قرمه‌سبزی...
با این‌که از همه غذاها بیشتر دوست دارم!

امروز درست کردم برای نهار

حالا چرا فلوچارت؟!
گفتم حالا که یاد گرفته‌ام
به روشی سریع برای استفاده دیگران ارائه کنم

راستش
سر گاز مدام در ذهنم فرآیندش شکل می‌گرفت
بی‌اراده
عادت است دیگر
ترکش ـ شاید ـ موجب مرض

قبلاً گفته بودم که برای هر کاری می‌شود فلوچارت کشید!

پ.ن.
می‌دانم؛
لوبیا قرمز یا چشم‌بلبلی هم می‌شود
ولی شیرینی‌ای که لوبیاچیتی می‌دهد حرف ندارد
کمی شنبلیله خشک هم بعضی می‌ریزند
رُب هم اختیاری است
نحوه ترکیب سه محور اصلی هم اختلافی است
بعضی گرد لیموعمانی می‌ریزند
معمولاً هم گوشت تکه‌شده و قُرمه‌قُرمه‌شده
ولی...
من این طور پختم
همان که واقع شده را ترسیم نمودم

پ.ن.
اندازه هم اصلاً‌ نزدم
همه چیز را مُشت مُشت عمل کردم
مثلاً سبزی یک کیلو خریده بودم
بعد از پاک کردن و شستشو و خُرد کردن
نصفش را گذاشتم برای کوکوسبزی
نیم آن را استفاده کردم
لوبیا هم یک مُشت
مانند گوشت
چرا؟!
چون به حسّم اعتماد دارم
به استعداد آشپزی
همیشه از اندازه زدن در پخت و پز دوری می‌کنم
بیشتر به طعم توجه می‌کنم و به ریخت و قیافه آن!

پ.ن.
خورندگان معتقد بودند عالی شده است
هر که چشید چنین گفت
خودم هم که... عطّار نباید بگوید!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: سند 19 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  انداختیم - مشق ِ معنوی - اصول تربیت فرزند 11 - باورنکردنی - راهپیمایی - لیست ِ جهیزیه - 
مرکز اطلاعات شیعه + سه شنبه 92 تیر 25 - 1:38 عصر

صورت مسأله:
یک سایت می‌خواهیم که محل رجوع تمام شیعیان جهان باشد و از همه سایت‌های شیعه جامع‌تر!

سال‌هاست پاسخگوی چنین پرسش‌هایی هستم
معمولاً هم صورت مسأله همین‌گونه است
در یک خط
کوتاه و مختصر
می‌خواهند بهترین باشند!
«یک یا دو صفحه بیشتر نباشد؛ شامل زمان و هزینه!»

خیلی غصه می‌خورم
وقتی جهالت مردمم را می‌بینم
جهالتی که چون مُرکّب است
راهی برای خلاصی ندارد

مختصر پاسخی برای صورت مسأله فوق نوشتم
نام آن را هم گذاشتم:

صبحی بردم و تقدیم کردم
در سه نسخه رنگی
که در اختیار کارشناسان خود قرار دهند
و اصلاحات انجام شود
و برود برای رؤیت در سطوح بالای مدیریتی
با سرفصل‌های ذیل:

. پیشگفتار
. ضرورت هماهنگ‌سازی فعالیت‌ها
. راهکارهای هماهنگی فعالیت‌ها
. عدم تخریب سازوکارهای موجود
. پیشنهاد تأسیس مرکز اطلاعات شیعه
. امنیت اطلاعات
. اینترنت‌زدایی اطلاعات
. ساختار اجمالی مرکز اطلاعات شیعه
. تأکید بر آن‌چه محتاج تأکید است

و پیشگفتار آن چنین است:
جنبش‌های اسلامی بعد از نمایش جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراطوری عثمانی و دولت صفوی به شدّت فروکاسته شده و کشورهای اسلامیِ تجزیه شده به قبیله‌ها آن‌قدر حمیّت اسلامی و دینی نداشتند تا قادر به تشکّل‌یابی و بازگشت به دوران مبارزه و استقامت باشند. حکومت‌های دیکتاتوری و سلطنتی با اتوریته بسیار بالا و تأیید مستقیم دول استکباری دنیا مانعی بزرگ برای رشد اندیشه مبارزه و انقلاب بودند. فعالیت‌های رسانه‌ای و روش‌های مدرن فریب جوامع نیز تأثیر فراوانی در این رکود و کاستی داشت.
در این میانه، از بعد جنگ دوم جهانی، صدای ضدکاپیتالیستی مارکسیسم- کمونیسم توانست نگاه‌ها را به خود متوجه سازد و تقریباً تمامی بلاد اسلامی را از مسیر اصلی انقلاب اسلامی دور ساخته و مسحور شوونیزم و بعث کارگری نماید. در تمام این دوران، گروه‌های اسلامی ترجیح دادند برای ایجاد روحیه مبارزه و انسجام نیروهای خود، تبعیّت محض از جریان‌های چپ و سرخ نموده و به سوی کمون نهایی حرکت کنند.
پدیده انقلاب اسلامی در ایران ناگهان تمامی معادلات را بر هم زد. مذهب که در نزد تمام انقلابیون عالم، در آن عصر، افیون توده‌ها شناخته می‌شد و ابزار استعمار شاهان و مستکبران که از طریق آن به تحمیق ملّت‌ها پرداخته و شیره جان‌شان به قدرت خود ملحق سازند، توانست حرکتی نو و جدید ایجاد نماید، حرکتی ضداستکباری و ضد استعماری. این معجزه‌ای غیرقابل پیش‌بینی در تمامی مبانی و نظریات انقلابی عالم بود.
نتیجه این‌که، ضربه وارده بر پیکره کمونیسم، از سوی انقلاب اسلامی مردم ایران، فرسایش زمانی آن را تسریع بخشید و در دومین دهه انقلاب، اتحادیه جماهیر شوروی، مظهر اقتدار مارکسیسم- کمونیسم- سوسیالیسم، از هم پاشید و به عصر نظریه اشتراکی پایان بخشید.
از آن پس تمامی جریان‌های مبارز، آنانی که بالضروره فشار ناشی از استعمار استکبار جهانی را بر گرده ملّت‌ها حسّ می‌کردند، گزیری جز تمسّک به «اسلام» به عنوان تئوری انقلاب نیافتند. اما کدام اسلام؟!
اسلام با مذاهب اربعه اهل سنّت نمی‌توانست و نمی‌تواند مبارزه انقلابی را با دیکتاتوریسم سامان دهد. فقهی که حکومت هر ناکسی را حجّت بداند و عمل به دستورات آن را واجب، اعتقادی که عدالت را برای حکمران الزامی نشناسد، اساساً چنین مذهبی قابلیت لازم برای انقلاب را ندارد. در این میان، مذهب شیعه، با اندیشه خالص و ناب، تنها گریزگاه انقلابیون مسلمان جهان می‌توانست باشد.

می‌گوید:
«این که نوشتی طرح مرکز است
ما سایت می‌خواهیم
طرح سایت را بنویس»

می‌پرسم:
سایت چیست؟ منظور شما از طرح سایت چیست؟

می‌گوید:
«از نظر محتوایی، چه سرفصل‌هایی باید سایت داشته باشد؟! ساختار محتوایی را می‌خواهیم»

پاسخی ندارم!
روزی که با اینترنت آشنا شدم
آل‌البیت سایت داشت
حدوداً چهارده سال پیش
و می‌خواست جامع‌ترین باشد
و بسیار هم البته جامع و خوب
این همه سال فعالیت کرده
و بسیاری سایت‌های دیگر نیز آمده
حتی جستجوگر شیعه آمد همان سال‌ها
و جامع‌ترین متاسایت شیعه شد
حالا این دوست ما می‌خواهد جامع‌ترین سایت شیعه را راه بیاندازد
و برای آن طرح می‌خواهد
خیلی سریع هم البته
و کارفرمایان پروژه هم بسیار عجله دارند!

این را می‌دانستم
لذا در آخرین بخش طرح چنین نوشتم
تا از جهالت‌ها بکاهم
ولی تجربه نشان داده
جهالت‌های مزبور از نوع بسیط نیست
که با این توضیحات مرتفع گردد:

تأکید بر آن‏چه محتاج تأکید است
وقتی به ما می‌گویند: «بیا و سایت تأسیس کن»، بیش از آن‏که به سازوکار مدیریت آن بیاندیشیم، به ابزارهای سخت‏افزاری و نرم‌افزاری توجه می‌کنیم. بلافاصله و بلادرنگ سراغ یک برنامه‌نویس و طراح سایت را می‌گیریم، فوراً قیمت سرور، دومین و هاستینگ را می‌پرسیم و بدون هیچ اندیشه و تأملی دنبال راه‌اندازی سایت می‌افتیم.
غافل از این‏که یک سایت در حقیقت ابزار کار یک تشکیلات است، یک مرکز، یک نهاد، یک ارگان و سازمان. مانند یک روزنامه است یک سایت. آنان‌که کار مطبوعات را بشناسند، می‌دانند که راه‌اندازی یک روزنامه اصلاً به معنای اجاره یا خرید چند دستگاه چاپ، مقداری کاغذ و چند کامپیوتر و نرم‏افزار صفحه‌بندی نیست. چه بسا روزنامه‌ها و نشریاتی که اصلاً دستگاه چاپ ندارند و انتشار را برون‌سپاری می‌کنند، نرم‏افزار صفحه‌بندی هم نمی‌خرند و این کار را نیز به گرافیست‌های خارج از مجموعه خود می‌سپارند. تنها به مغز مطلب می‌پردازند و آن چیزی نیست جز فراهم کردن سازوکار تولید اطلاعات برای انتشار روزنامه.
صاحب امتیاز روزنامه ابتدا مدیر مسئول خود را می‌یابد و وعده بودجه را به او می‌دهد. مدیر مسئول به دنبال سردبیر است. سردبیر را که جست، سرویس‌ها را تأسیس می‌کند؛ سرویس سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و…، این مدیر مسئول است که جهت کار و فعالیت را تبیین می‌کند. سردبیر نیز به نوبه خود می‌گردد و دبیر سرویس‌ها را انتخاب می‌نماید. کار را توجیه کرده و دبیرها سراغ نویسندگان رفته و مقاله، گزارش، خبر و هر چه که نیاز باشد فراهم می‌نمایند. آخرین مرحله کار چیست؟! همان‌که ما ابتدا به سراغ آن می‌رویم: صفحه‌بندی و انتشار!
اگر به من بگویند: «یک سایت می‌خواهیم»، ابتدا می‌گویم: «نهاد سایت را تأسیس کنید»، سازوکار و ساختاری که قرار است تولید محتوا کند، آن را مدیریت نماید و تمامی روابط کاری را با نیروهای مولّد شکل دهد.
ما اگر سایتی بخواهیم که مرجع تمامی شیعیان جهان باشد، آنان که در دل خود احساس تعلّق به اسلام و دغدغه به حفظ مسیر اهل بیت (ع) می‌نمایند و خواهان حرکت و مشارکت در این مسیر می‌باشند، باید که آنان را بشناسیم، نیازهایشان را تأمین کنیم و فرصتی فراهم آوریم که خودشان در نتیجه کار مؤثر باشند و این تأثیر را با تمام وجود احساس نمایند.
ما ابتدا باید «مرکز اطلاعات شیعه» را تأسیس نماییم و سپس سایت را در ذیل آن و برای ساماندهی پاره‌ای از فعالیت‌های مرکز طراحی و تولید کنیم.

باز هم غصّه می‌خورم
پیش‌ترها چیزی درباره «مافیای فرهنگی» نوشته بودم
این‌که چگونه منافع سیاسی با منافع فرهنگی و منافع اقتصادی گره می‌خورند
و پروژه‌های نان‌دار ولی بی‌آب منعقد می‌شوند
خدایا صبر عطا فرما...!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  انداختیم - مشق ِ معنوی - اصول تربیت فرزند 11 - باورنکردنی - راهپیمایی - لیست ِ جهیزیه - 
چگونه نویسی + پنج شنبه 92 فروردین 15 - 9:22 عصر

دشوار می‌نوشتم
خیلی قبل‌ترها
می‌گفت رضا: «به سبک تاریخ بیهقی می‌نویسی»!
سخت و معماگون
دلیلش متن‌هایی شاید بود که می‌خواندم
خوانده بودم و به آن‌ها تعلّق خاطر حس می‌کردم

نوشتن تابع فرهنگی است که پیرامون شخص را فراگرفته
ادبیاتی که با آن سر و کار دارد
و من با ادبیاتی کهن انگار بیشتر سر و کار داشتم

جملاتم بسیار پیچیده و طولانی
گاهی یک پاراگراف تنها یک جمله!
مانند زیر:
«از زمانی که بنیان‌گذار و زعیم بزرگوار انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره)، دیوارهای سکوت را شکسته و در عرصه‌ی سیاست به روشن‌گری و تفهیم مبانی متین و استوار اسلام حقیقی ـ و به تعبیر زیبا و دقیق ایشان، اسلام ناب محمّدی صلّی الله علیه وآله وسلّم ـ پرداختند و پیرامون حکومت و جامعه‌داری فقاهتی ـ فقهی که همیشه ایشان، آن را با قید توضیحی جواهری، قرین می‌ساختند ـ با لطافت و ظرافتی خاص و با شیوه‌ای بدیع و محققانه، نظریه‌پردازی نمودند؛ این پدیده‌ی کهن و اصیل اسلامی که اکنون با بیانی نو و روشن، مطابق با نیازهای آخرالزمان ـ یا همان عصر مدرنیته و پست‌مدرنیته ـ به جهان اسلام، خصوصاً تشیع عرضه شده بوده، در بوته‌ی نقد و نظر اندیشمندان، متفکران و نظریه‌پردازان ـ از هر دو قبیله‌ی غرب‌زده‌گان و ناقدان غرب ـ قرار گرفت.
از آن هنگام تا به امروز کتاب‌ها و مقالات بسیاری به رشته‌ی تحریر درآمده و سخن‌دانان و اندیشمندان در قالب‌های گوناگون اندیشه‌ی سیاسی اسلام را مورد نقد و بررسی قرار داده‌اند.
اوج نگرش‌ها و چالش‌ها را می‌توان پس از دوم خرداد دانست، زمانی که بستری فراخناک جهت بروز دیدگاه‌های مختلف پدیدار شد و واژه‌هایی چون جامعه‌ی مدنی، آزادی، احزاب و... با تفسیرها و تعریف‌های جدید پای به عرصه‌ی فرهنگ سیاسی نهاد.»

این را او از من خواست
طلبه حقانی بودم و سال چهارم حوزه
حجره‌ام روبه‌روی درب ورودی اصلی
طبقه دوم
از پله‌ها که بالا می‌رفتی
دست چپ، اولین در
مدتی هم‌حجره‌ای بودیم
چند درخت بزرگ و قد کشیده تمام حیاط را پوشانده بود
(افسرده شدم چند وقت پیش که دیدم مدیر جدید مدرسه همه را قطع کرده، اعتراضش کردم!)
گفت یک «سخن ناشر» می‌خواهد
برای کتابی که تازه ویراستاری‌اش را به پایان رسانده
و من نوشتم
همین متنی را که خواندید
همه‌اش سه جمله به نظرم
در سه پاراگراف!
خیلی شاکی شد که: «مگر چند قرن پیش است؟!»
ولی با این‌حال نمی‌دانم چرا منتشرش کرد
شاید اقتضای زمان بود و شرایط کاری او
و این کتاب همچنان منتشر می‌شود
و البته متن کامل آن را نیز تبیان در کتابخانه خود دارد

سال‌هاست سعی می‌کنم به‌روزتر بنویسم
متفاوت از گذشته و با ادبیات عصر خود
چرا که هدف از نوشتن را این‌گونه یافته‌ام:
أوقع فی‌النفس بودن
برای کسی که می‌خواند

گمان می‌کنم هنوز هم البته دشوارنویسی معنا دارد
معماگون بودن نوشته هم
اما جایی که غرض مطالبه کند
جایی که «اندیشه‌ورزی» مخاطب مورد نظر باشد
که به یک «فتأمل» ذهنش به هزار معنا و مفهوم کشیده شود
به تفکر وادار شده و بیشتر بیاندیشد!
اما اگر هدف «خیال‌انگیزی» خواننده شد
سجع و کلام آهنگین لازم است
و کلماتی که قافیه‌ی هم باشند
و استعاره‌هایی که تخیّل‌برانگیز محسوب گردند
در «علمی‌نویسی» اما کاملاً باید سبک و سیاقی دیگر داشت
باید «قابل فهم» و بدون ایهام
ساده و خوانا و فهمیدنی نگاشت

حتی در رسانه هم
گاهی مناسبات که رعایت نمی‌شود
کارهای ناراحت‌کننده‌ای می‌بینم
این‌که بسیاری از فیلم‌های مستند ایرانی
حیوانات و ساختمان‌ها و معماری‌ها و حتی دانش را که به تصویر می‌کشند
جمله‌پردازی می‌نمایند و تشبیه‌گری
استعاره‌ها و شعرواره‌ها

حتی نامه‌نگاری
یک درخواست اداری را به جای یک خط
در پس ده دوازده خط تعارف و تشریفات

ما متناسب‌نویسی را باید فرا بگیریم
چگونه‌نویسی کاملاً تابع «هدف» است
حتی در نوشتن نامه‌ها و نریشن‌ها، گزارش‌ها و طرح‌ها به گمانم.


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  انداختیم - مشق ِ معنوی - اصول تربیت فرزند 11 - باورنکردنی - راهپیمایی - لیست ِ جهیزیه - 
قانون تقسیمات کشوری + دوشنبه 91 بهمن 23 - 10:40 عصر

مدت‌ها پیش
خیلی وقت قبل‌تر
تمام تقسیمات کشوری ایران را از منابع مختلف گرفتم و تجمیع کردم
نهایی‌ترین تقسیمات را به دست آوردم
یک نسخه از نتیجه را هم بر وبلاگ نهادم
جایی در این‌جا

این‌بار اما دوباره ضرورتی پیش آمد
و اتفاقاً خبر رسید مرکز آمار مجموعه کاملی ارائه کرده
حتی تا آبادی‌ها
البته تا سال 1390 فقط
با توجه به این نکته که معمولاً دولت سالی هفت هشت مصوّبه جدید در این رابطه دارد!

داشتم روی آن کار می‌کردم که با چالشی مواجه شدم
هم‌عرض قرار گرفتن «شهر»  و «دهستان» برایم نامفهوم بود
به ناچار سراغ قانون تقسیمات کشوری رفتم
خواندم و تلاش کردم بفهمم

نمودار فوق برداشتی است که از این قانون داشته‌ام
سعی کردم آن را به تصویر کشم
امیدوارم صحیح باشد
آن‌چه از این قانون دشوار فهمیدم!

اگر سامان‌دهی اطلاعات مرکز آمار به پایان رسد
یک نسخه هم برای استفاده دیگران بر وبلاگ خواهم گذاشت.


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظر دهید!

در صفحه نخست می‌خوانید:  انداختیم - مشق ِ معنوی - اصول تربیت فرزند 11 - باورنکردنی - راهپیمایی - لیست ِ جهیزیه - 
همه مردان شبکه + جمعه 91 آذر 17 - 6:6 عصر

متن کامل را روی سایت شخصی گذاشتم
متن کامل طرحی که دو سال پیش نوشته شده است
طرحی که در اینجا این‌گونه معرفی شده:

ما در عرصه جنگ نرم هستیم. دشمن ما از نظر تجهیزات نظامی جنگ نرم بسیار جلوتر و پیشروتر است. «جلوتر» یعنی وقتی ما خواب بودیم بخش زیادی از مسیر را طی کرده و «پیشروتر» یعنی حالا هم که بیدار شده‌ایم سرعتمان با او قابل قیاس نیست. او همچنان با سرعتی بیشتر در حال تاختن است. اکنون اگر عرصه درگیری خود را در تجهیزات؛ اعمّ از پهنای باند، سخت‏افزار و نرم‏افزار تعریف کنیم، به گرد او هم نخواهیم رسید.

متن کامل را از این نشانی بردارید:
http://movashah.id.ir/fa/index.php?w=work&x=287

و البته مطلب مرتبط با آن:
عملیات حضور در جامعه جهانی مجازی 


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

<      1   2   3   4      >

جمعه 98 اسفند 2

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس مباحثه سیده مریم سید احمد سید مرتضی اقتصاد آقامنیر فرهنگ فلسفه آشپزی خانواده کار مدرسه سفر آموزش بازی سند روحانیت فاصله طبقاتی خواص هنر فیلم دشمن جوجه انشا کتاب خودم خیاطی نهج‌البلاغه تاریخ ورزش فارسی سیدمرتضی طلاق
آشنایی
فعالیت‏‌ها 2 - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 39
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌دار
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 115
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید