سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

دوستِ انسان، نشانه عقل اوست . [امام علی علیه السلام]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
جهانی شدن اسلامی و پذیرش‏های پیش‏نیاز + دوشنبه 89 بهمن 11 - 7:48 عصر

مفهوم Islamic Globalization پیش روی ماست!
تحولات تونس، مصر، اردن، یمن
که البته اگر اندکی ذکاوت به خرج دهیم
با آزاد شدن عراق از دیکتاتوری
و پیروزی‌های لبنان در برابر اسرائیل
و مقاومت شکست‌ناپذیر فلسطینیان نوار غزّه
ارتباط مستقیم
و توالی سبب و مسبّبی دارد
بر اساس اصل دومینو
طلایه یک حرکت بزرگ اسلامی در آینده‌ای نزدیک است.

اما ما چقدر آماده هستیم
تا اتحاد اسلامی را مدیریت کنیم؟!

پیش از تحقق اتحاد اسلامی
باید ذهن خود را با مفاهیمی هماهنگ نماییم
نگاه خود را نسبت به بعضی ارزش‌ها مثبت کنیم
و ببینیم چه الزاماتی را باید برای قلمرو اسلامی بپذیرم!

1. شناسنامه و پاسپورت واحد اسلامی:
هر مسلمان باید بتواند با مراجعه به هر کدام از دفاتر سفارت
و یا نمایندگی‌هایمان در هر کشور
شناسنامه یا پاسپورت اسلامی دریافت دارد
بی‌توجه به ملیّت، رنگ، نژاد و یا مذهب خود
حداقل ِ اسلام، یعنی اصول دین و حقایق مشترک میان مذاهب را که پذیرفت
باید به سادگی بتواند این مدرک را دریافت نماید.

2. عدم نیاز به روادید:
تمامی دارندگان شناسنامه واحد اسلامی
شهروند امت اسلام محسوب می‌شوند
این افراد به سادگی می‌توانند وارد کشور ما شوند
و تمامی خدمات و سرویس‌هایی که به ایرانیان می‌دهیم
دریافت دارند. حتی از پول نفت و تمامی انفال هم بهره‌مندند

3. حقوق برابر با ملت:
ایرانیان می‌توانند در ایران زمین بخرند
مالک شوند
تجارت کنند و حضور سیاسی و فرهنگی داشته باشند
هر شهروند امت اسلام
در تمامی حقوق با ایرانیان برابر است
او نیز می‌تواند مالک زمین شود و در مکاسب مشارکت جوید.
دیگر نباید اشتباه قبلی خود را تکرار کنیم
چقدر مسلمان را به دلیل تبعه کشورهای همسایه بودن
از وطن خودشان، ایران اسلامی، بیرون کردیم؟!

4. توسعه دامنه مجلس خبرگان:
برای تمامی شهروندهای اسلامی باید نماینده‌ای در نظر گرفت
مسلمانان لبنان به نسبت جمعیت خود
مسلمانان مصر و تونس و الجزایر و حتی چین و سنگاپور و...
به نسبت جمعیت خود مجاز خواهند بود
نماینده به مجلس خبرگان بفرستند
البته با تمام شرایط لازم برای چنین نماینده‌ای
نمایندگی‌های ما موظف هستند
امکان شرکت در انتخابات را برای آنان فراهم نمایند
اعضای خبرگان ِ این بخش‌های جامعه اسلامی
حقوق برابری با سایر اعضاء خواهند داشت.
ما مدتی است که عنوان «ولی امر مسلمین جهان» را به کار می‌بریم
اما این عنوان تا تحقق فاصله دارد
عضویت نمایندگان شهروندان امت اسلامی در مجلس خبرگان
این عنوان را حقیقی خواهد کرد.

5. امکان غیرایرانی بودن رهبر:
آخرین نکته‌ای که عرض می‌کنم در این مختصر
که تحمّلش فوق طاقت خیلی از ما ملّیون است
وقتی مجلس خبرگان ما جهان اسلام را پوشش دهد
باید بپذیریم
که رهبر می‌تواند غیرایرانی باشد
خیلی هم باید برایمان طبیعی باشد
مثلاً اگر روزی واجدترین فرد برای شرایط رهبری
سیدحسن نصرالله بود
نباید کدورتی در دل ما ایجاد شود
و غباری بر نگاه ملاطفت‌آمیز ما نسبت به شأن رهبری بنشیند

اگر چه می‌دانیم
با جلوتر بودن ملت ایران نسبت به سایر مسلمانان جهان
نسبت به مراعات حقوق اهل بیت (ع) رسول خدا (ص)
انتصاب ضمنی نائب عام حضرت ولی عصر (عج)
در قالب انتخاب مجتهدین خبرگان
شامل فردی از همین حوزه قم خواهد شد
اما خداوند با هیچ ملت و امتی عهدی نبسته است
که او را بر جهان مسلط سازد
این عهد را فقط با گروه خاصی دارد*
و ما باید آمادگی درک شرایط جهانی شدن اسلام را داشته باشیم.

اکنون باید خود را بسنجیم
نسبت به پنج اصل فوق
تا ببینیم چقدر آمادگی تحقق اتحادیه اسلامی را داریم.
مدتی است اتحادیه اروپا
حتی روی کالاهایش «ساخت اتحادیه اروپا» می‌نویسد
و کشور خود را مضمحل می‌کنند در اتحاد مادی صرفاً به قصد اقتصادشان!
ما نباید کشورمان را ذوب کنیم در قصد اسلام!
چقدر با جهانی شدن اسلامی فاصله داریم هنوز
ذهن‌مان هنوز آماده نشده
اگر چه ملت‌ها آماده الحاق هستند!

البته همه اجمالات فوق بر این فرض اولیه استوار است
که ظهور حضرت (عج) محقق نشده باشد
که اگر ایشان تشریف بیاورند
لاطائلات است آن‌چه نویسنده نگاشته از خود
اما...
ما مکلّف به وظیفه اسلامی خود هستیم
حتی اگر خاک بر سرمان شود
و ظهور به تعویق افتد...!

* «وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثین‏» (قصص:5)

پ.ن. دیگر وقتش رسیده است
باید رشته «جهانی شدن» با گرایش «اسلامی» در دانشکده‌های علوم اجتماعی
راه‌اندازی شود.
آن هم نه یک یا دو دانشکده
باید در سراسر کشور
و به جمعیت زیاد تحقق یابد.
چنین موضوعی نیاز به فرهنگ‌سازی و عمق‌یابی مفهومی دارد
خصوص که سند و پیشینه کم دارد
گستره وسیع دانشی باید ایجاد شود
تا احتمالات آن بروز پیدا کرده و مستندات برای آینده فراهم گردد.
آینده‌ای که خیلی دور  نیست!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
کمی هم نوستالوژی از خودمان... + پنج شنبه 89 بهمن 7 - 11:28 عصر

مدتی مُد شده است
همه دلتنگ گذشته‌های خود شوند
به خاطر چند سکه یا اسکناس قدیمی
چند انیمیشن و کارتون
شکل قوطی‌ها و  آدامس‌ها و شکلات‌های دوران کودکی‌شان
البته تکرار برنامه‌های کودک دهه 70 از سیما هم بی‌تأثیر نیست!

چند روز پیش
اَسنادی را جابه‌جا می‌کردم
به گذشته‌هایی برخورد کردم
که ته ِ دلم را لرزاند
حس نوستالوژیکم فوران کرد
و فضایی آبستره در ذهنم نقش بست
فلش‌بک می‌زنم
و شما را به ارمغانی شریک می‌سازم
در تمام حسّ رومانتیک خود
از هنروری‌هایی که گذشته‌ام را افتخارآمیز نموده
که سرم را بالا بگیرم
روزی که «لاینفع مالٌ و لا بَنون» (شعراء:88)
بگویم: عمرم به بطالت نبود
به تلاش بود
به زحمت
به سعی در حفظ دین
یک روز در جبهه «نظامی»
و امروز در جبهه «فرهنگی»!
فریاد بزنم و بگویم: «من هستم، پس می‌جنگم» :)

مسئول آموزش نظامی پایگاه بسیج مسجد امام رضا(ع) - فاز 3 شهرک اکباتان!

کارنامه تحصیلی دوره کاردانی مربی‌گری سیاسی - سال 1376

نه برای تفاخر
فقط این‌که
تصویر چند جعبه پودر لباسشویی با فلان مارک و علامت
و هزار جنس بی‌ارزش و فراموش‌شدنی‌
هیچ کدامشان
آن حس نوستالوژیکی که از این نوشته‌ها بهمان دست می‌دهد نمی‌دهند
آن‌ها رفتنی بودند و رفتند
ولی اعمال ما ماندنی هستند
برای همیشه
اگر برای خدا بوده مظهر غرور*
و اگر برای نفس بوده مظهر شرم ِ فاعل است!

* البت، نه غرور ِ دنیا
که پارادوکس است!
غرور اخروی، صحرای محشر، زیارت پیغمبر(ص)... این چیزها...!

پ.ن. با تشکر از همکاری که تذکر دادند
عبارت نقل شده با آیه مطابقت نداشته
مورد اصلاح شد
اگر چه غرض نقل مستقیم نبوده است
که اگر بود
چون دیگر مستندات و منقولات
نشانی و آدرس ذکر می‌گردید.


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
کم‏فروشی ِ فرهنگی + چهارشنبه 89 بهمن 6 - 5:39 عصر

وای بر کم‌فروشان
این را خدا گفت
و ما فکر کردیم منظورش فقط پرتقال و خیار است
کم‌فروشی در هر معامله‌ای
به حسب همان معامله است
اگر کم‌فروشی در موزون* سبک گرفتن سنگ ترازوست
و اگر کم‌فروشی در مکیل** کوچک گرفتن پیمانه
کم‌فروشی در «مشاوره فرهنگی» هم کم فکر کردن است
بله، کم فکر کردن
کارگر به زور بازو نان می‌خورد
و فکور به قوه مُفکره‌اش
او اگر کم کار کند، زود لو می‌رود
تابلو می‌شود و از اجرتش می‌کاهند
اما مشاور فرهنگی و کارشناس علمی
چه کسی می‌فهمد چقدر فکر کرده است؟

ما معمولاً خیلی کم‌فروشی می‌کنیم
ما، منظورم کسانی است که برای مشاوره به آن‌ها رجوع می‌شود
به ما اعتماد می‌کنند
و از ما می‌خواهند که بر روی یک موضوع مشخص مطالعه و فکر کنیم
و در نهایت نظر کارشناسی خود را ارائه نماییم
اما...
آیا به اندازه کافی فکر می‌کنیم؟!
اصلاً اندازه کافی چقدر است؟!
ما خودمان می‌دانیم چقدر است
ولی چون دیگران نمی‌دانند
چون بر کار ما نمی‌توانند نظارت کنند
ما فکر نمی‌کنیم
ما کم فکر می‌کنیم
ما مشاورها خیلی کم‌فروشی می‌کنیم!
خیلی‌هامان مصداق «ویلٌ للمطفّفین» شده‌ایم! بدجور...!

حالا چه؟!
جلسات کارشناسی است
مثلاً همه ما کارشناس فلان موضوع هستیم
چند جلسه
هر هفته یک جلسه
برای این‌که یک موضوع فرهنگی را تحلیل کنیم
کاری که تا به حال کسی نکرده، بکنیم
حالا نباید دو ساعت قبل از جلسه فکر کنیم؟!
از جلسه امروز که خارج می‌شویم
تا شروع جلسه بعد
هفته بعد
حتی یک دقیقه به موضوع فکر نکرده‌ایم
حالا در جلسه می‌خواهیم نظر کارشناسی بدهیم!

می‌خواستم بگویم: کم‌فروشی فرهنگی هم داریم!

* موزون: آن‌چه با وزن کردن به فروش می‌رسد (وزنی).
** مکیل: آن‌چه با کیل (پیمانه) کردن فروخته می‌شود (حجمی).


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
تکنولوژی تبلیغ در حوزه + دوشنبه 89 بهمن 4 - 8:23 عصر

فیضیه رفته بودم چند روز پیش
چشمم که به این پلاکارد افتاد نفسم بند آمد!



یاد فرمایش مقام معظم رهبری افتادم
سال 74 بود
ایشان با فضلا و نخبگان حوزه علمیه قم دیدار داشتند
عجب تمثیلی فرمودند:
«حوزه دیروز از دنیای زمان خود عقب‌تر نبود
بلکه جلوتر هم بود!
شما نگاه کنید در آن روز، علمای ما چقدر محصول علمی و فقهی و کلامی برای مردم زمان خودشان داشتند
همان عدّة کمی که در گذشته بودند
کارهای بزرگی انجام دادند
امّا امروز، این گونه نیست!
امروز حوزه علمیّه از زمان خودش خیلی عقب است!
حساب یک ذرّه و دو ذرّه نیست
مثل این است که دو نفر سوار بر اسب
یکی اسبش از دیگری تندروتر باشد
و آن که اسبش کندروتر است
بعداً به اتومبیل دست پیدا کند
طبیعی است آن که اسبش تندروتر است به گرد او هم نمی‌رسد!

الآن، وضعیّت این گونه است!»


آن موقع که مشغول مطالعه فرمایشات ایشان بودم
برای موضوع‌بندی و تنظیم کارگروه‌های جامعه
برخوردم با این جملات شگفت‌آور بود برایم
و امروز خرسندم که چنین تابلوهایی را
هر از چند گاهی در فیضیه می‌بینم
ایشان در ادامه مطالبشان فرمودند:
«در حال حاضر، امواج فقه و فلسفه و کلام و حقوق، دنیا را فرا گرفته است
ما وقتی به خودمان نگاه می‌کنیم
می‌بینیم با زمان خیلی فاصله داریم
حتّی در اخلاق هم، این گونه است!
امروز، دنیا دنیای امواج است
با امواج و کامپیوتر همه مفاهیم از این طرف به آن طرف دنیا منتقل می‌شود
الآن، دورترین کتاب‌خانه‌های دنیا می‌توانند
در ظرف مدّت پنج دقیقه مطالب کتابی را که در کتاب‌خانه کنگره آمریکاست
روی صفحه کاغذ خود چاپ کنند‍!
این گونه، مطالب منتقل می شود!
ما از این دنیا عقبیم؛ دیگر چرا این را منکر بشویم؟!
این یک عیب قطعی است که حوزه امروز ما، آن را دارد.»

(بیانات مقام معظم رهبری در جمع فضلا و نخبگان حوزه علمیه قم - 14/9/1374)

فراموش نکنید وقتی این حرف‌ها را آقا سال 1374 می‌فرمود
ما هنوز اینترنت را نمی‌دانستیم با چه نوع «ت» می‌نویسند!
من خودم اولین بار سال 1376 بود که با اینترنت آشنا شدم
دو سال دیرتر از ایشان! :)

پ.ن. خیلی متأسف شدم که نتوانستم در این نشست شرکت کنم
درست در همان ساعت
وقت امتحان شفاهی پایه 10 داشتم
از دو ماه پیش نوبت گرفته بودم
و غیبت مساوی بود با چهارماه عقب افتادن امتحان! :(


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
باز هم فیزیک و فلسفه + جمعه 89 دی 24 - 11:38 صبح

با استقبالی که دوستان
از خبر همایش
«ماده در فلسفه و فیزیک» کردند
گفتم خبر این یکی همایش را هم برسانم
این‌بار «زمان» موضوع قرار گرفته
پنجشنبه‌ای که می‌آید
همان ساعت قبلی:

البته بزرگان قبلی نیستند
اساتید دیگری مدعوّند!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
فیزیک و فلسفه + چهارشنبه 89 دی 22 - 5:35 عصر

واقعاً دنبال همین می‌گشتم
مدت‌ها بود نزدیکی فیزیک و فلسفه
بدجور ذهنم را به خود مشغول داشته بود
خصوص اخیراً که دوباره فرصتی شد
و با یکی از مهندسان فیزیک
از فعالان انرژی هسته‌ای کشورمان
تعاملی دست داد
فکر کنم دیگر آن‌قدر زمان گذشته باشد
که بتوانم واژه اَولیس را بر زبان بیاورم
برادرم آن روزها
سال‌هایی که برای غنی‌سازی اورانیوم با استفاده از لیزر
مطالعه می‌کرد
برایم چیزهایی گفته بود
یک‌بار هم فرصتی دست داد
به مرکز تحقیقات‌شان رفتم
و از نزدیک کارشان روی بلورهای [...] را دیدم
بگذریم
شاید هم نباید بگویم
و هنوز هم محرمانه باشد(!)

یکی از نظریات آسیدمنیرالدین ظاهراً نزدیکی فیزیک با فلسفه بود
البته فیزیک غرب
با فلسفه به قول خودمان اسلامی
اگر این هستی‌شناسی را موضوع قرار داده است
امروز آن، فیزیک نظری، این وظیفه را برعهده گرفته
چندی پیش منبری دست داد
محلی در تهران
و فرصتی که از نزدیکی فیزیک و فلسفه بگویم
واقعاً وقتی استفان هاوکینگ از نظریه رشته‌ها (Strings) سخن می‌گوید
وقتی دنیاهای موازی را اثبات می‌کند
وقتی چهار نیروی بنیادین فیزیک را تحلیل می‌نماید
وقتی از ضعف گرانش (G) می‌نالد
و برای تحلیل این ضعف
آن را تنها ارتباط میان جهان‌های موازی تحلیل می‌کند
همین چند سال پیش بود که دومین کتاب هاوکینگ را خواندم
دیگر فیزیک یک دانش تجربی نیست
فیزیک یک فلسفه است
فیزیک تحلیل می‌کند هستی را
فیزیک است که می‌گوید چه چیزی هست و چه چیزی نیست!
کاری که قبلاً افلاطون و ارسطو (معلم اول) باید انجام می‌دادند
و بعد هم بر عهده معلم دوم (فارابی)
و پیوسته شد به ابن سینا
ملاصدرا هم آس را گذاشت
و بازی یک سره شد تا امروز
حالا وقتش نرسیده است؟!
که ما هم نظری به این فلسفه هستی‌شناسی هزاره بیاندازیم
وقتی فیزیک بگوید «هر چه هست؛ اسپین است»
ماده و انرژی هم ندارد
وقتی نور کوانتا شود و هم خاصیت موجی و هم ذره‌ای
وقتی هایزنبرگ اصل عدم قطعیت را علنی کند
وقتی دیدن در دیده‌شده تأثیر بگذارد

آیا فیزیک هنوز یک علم تجربی است
علوم پایه است؟!
حاشا که فیزیک خودش به تنهایی یک فلسفه است
بعضی‌ها البته خواستند وارد این وادی شوند
ولی نامش را «فلسفه فیزیک» گذاشتند
خدا خیرشان بدهد این مؤسسات اسلامی قم را

دیروز که به درس فقهی ولایت آیةالله مؤمن می‌رفتم این پلاکارد را دیدم
حتماً باید فردا بروم در این همایش
ساعت 9 صبح است در دارالشفاء
خوب آدم‌هایی را هم آورده‌اند
گلشنی و فیاضی
یکی فیزیک‌دان و دیگری فیلسوف
واقعاً استاد فیاضی هم خوب ملاصدرا را فهمیده
بدایه را یادم هست از نوارهای ایشان درس می‌گرفتم
و آقای اردستانی شاگرد برجسته ایشان بود
که دو سال به ما برهان شفا درس می‌داد
خدا همه‌شان را حفظ کناد!

فردا یادم باشد بروم! (مگر می‌شود فراموش کنم :)


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: آقامنیر 117 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
بفرما روضه + چهارشنبه 89 دی 22 - 5:20 عصر

از درس باز می‌گشتم
بلوار جمهوری
در یکی از کوچه‌ها
پارچه بزرگی
چه زیبانوشته‌ای
نکته‌سنجی
توجه‌ام را جلب کرد
الفاظ فقط برانگیزاننده مفاهیم در ذهن مخاطب نیستند
گاهی الفاظ ناقل کوهی از احساس‌اند
مانند این:

 


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
ره‏آورد دیجیتالی نور... + یکشنبه 89 مهر 25 - 5:27 عصر

چند دقیقه پیش پستچی در زد
هر سه ماه یک‏بار
همین‏موقع‏ها پستچی می‏آمد
اما در نمی‏زد
مجله را از شکاف در داخل می‏انداخت و می‏رفت
ره‏آورد نور را
چند سالی است که مشترک آن هستم
از زمانی که دوست و برادر بزرگوار و عزیزم
جناب آقای خامه‏گر
سردبیر آن بود
اما این‏بار در زد
زیرا نمی‏توانست مجله را از شکاف در به داخل اندازد
مجله هم چاق شده بود و هم کوتاه
عرض و طول آن خیلی آب رفته بود
تشکر کردم، گرفتم و باز کردم
شگفتا...!
ره‏آورد نور دیجیتالی شده بود!


یک CD که از شماره یک تا شماره 25 ره‏آورد در آن بود
همان کتابخانه دیجیتالی نور است
که اطلاعات نشریات را در آن ریخته‏اند
به عنوان محتوا
البته مثل همیشه بخش قرآن و یادداشت و تمام ابزارهای پیشرفته فیش‏نویسی را هم دارد... آن‏ها را حذف نکرده‏اند!
خدا توفیقات‏شان را مضاعف سازد!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظر دهید!

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
پیدا کردن یک دوست قدیمی + شنبه 89 شهریور 13 - 9:5 صبح

چقدر هیجان‏انگیز است
بعد از 18 سال دوست دوران مدرسه را می‏یابی
در اینترنت

خیلی خوشحال شدم، وقتی وبلاگ «مهدی ایمانی‏مهر» را دیدم
همان‏اندازه که وقتی «سیدعمّار کلانتری» را در اینترنت یافتم
این تصویر مربوط به سال اول راهنمایی است
وقتی با هم هم‏کلاس بودیم

این هم نوشته پشت تصویر است

خدایا قلب انسان چقدر از بعضی چیزها سریع شاد می‏شود!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
«مافیای فرهنگی» در خدمتِ «ناتوی فرهنگی»! + پنج شنبه 89 مرداد 7 - 7:5 عصر

متن طولانی بود و در ادیتور پارسی‌بلاگ جا نمی‌شد، برای مطالعه روی لینک زیر کلیک کنید:

http://movashah.id.ir/o/Budjet.htm


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

<      1   2      

جمعه 103 آذر 2

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
نوشته‌ها 1 - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

Xکارت بازی ماشین پویا X